Znaš li?


Znaš li da je otrovni vek,
mutagen,
da svako od nas juri svoje strahove
kao čarobnjak svoj novi trik
da se reši čudovišta.
Znaš li da su čudovišta u našoj glavi
ljudi u našoj realnosti,
kojih ne možemo da se oslobodimo
sve dok ne oslobodimo sebe ograničenja
u čijim smo kandžama ostali
paralisani od straha.
Znaš li da sam sama
kao što si i ti sam,
i da sam uplašena,
kao što si uplašen i ti
i da sam jutros i ja
gledajući u nebo tražila smisao svojih okova.
Nekada sam se smejala zlikovcima
sada krišom plačem
kao kukavica,
kao izdajica.
Sebe.
Svoje rodne svetlosti.
Znaš li da smo svi jednaki
samo ubeđujemo sebe da nismo
ali realnost je, ipak, 
onakva kakva jeste.
Ne prihvatamo je
jer se plašimo da ćemo morati prihvatiti sebe
a te se istine bojimo najviše.
Ponekad,
reći istinu može da povredi više nego bilo šta drugo.
Istinu o odrazu u ogledalu.
Znaš li da sam i ja, kao i ti,
ptica u kavezu
koja se boji svojih krila
jer zna da je sloboda samo iluzija
i da je, kada pobegne iz kaveza,
pod nebom isti takav zarobljenik.
Samo sa iluzijom slobode.
I da i ja, kao i ti,
često ne vidim smisao,
ali me unutrašnji poriv vrišteći nagoni
da verujem
da će jednom, ipak, sve dobiti prizvuk suštine.
Kao kraljnji cilj života.
Znaš li?
da sam sve priče ispričala
sad više nemam nijednu
i ne mogu da oprostim
ni sebi,
ni njima
što sam od lošeg birala gore
jer nisam verovala da je dobro
dobro onoliko koliko se činilo.
I živela od ubeđenja
da se tama lakše podnese od svetlosti.
Znaš li da sam poverovala u to?
Kao opčinjena živela po vražjim pravilima
dok sam mislila da samo Boga nosim u sebi.
Pa oplakivala mrak,
jer nisam videla
da moje sunce sija samo za mene.
Znaš li da je otrovni vek,
i da svako sada juri svoje strahove.
Znaš li?

Нема коментара:

Постави коментар